S2P koulutuksiin tulee henkilöitä, jotka haluavat kehittyä leikki- ja liikunta-alueiden turvallisuusasiantuntijoiksi. Miten siinä voi onnistua?
Yhtä ainoaa ja oikeaa tietä asiantuntijaksi ei tietystikään ole. Tässä 21-osaisessa blogisarjassa kerron miten olen itse siinä onnistunut alkaen uran ensimmäisistä vaiheista ja päättyen edelleen meneillään oleviin projekteihin. Uusi osa julkaistaan joka maanantai päättyen 25. heinäkuuta 2016.
Blogisarjan artikkelikuvat on Islannista parin vuoden takaa. Blogisarjan kaikki osat on varustettu “Asiantuntemus” tägillä.
2002, Valmistui puutekniikan insinööriksi Seinäjoen ammattikorkeakoulusta.
Vaikka tekninen koulutus ei ole välttämätöntä leikki- ja liikunta-alojen turvallisuusasiantuntijalle, se auttaa. Esimerkiksi riskinarviointi on puhdasta matematiikkaa joten sen sisäistäminen vaatii matemaattista ajattelua. Tämän voi opetella ilman teknistä pohjakoulutustakin, totta kai, mutta jos se on jo verissä niin hyvä. Itse asiassa monet niistä, jotka ovat hankkineet teknisen koulutuksen kertovat, että koulu muutti tapaa ajatella. Näin kävi minulle ilman muuta.
Esimerkiksi vuositarkastusten tärkeä osa on tuotteen rakenteellisen lujuuden arvioiminen. Puualan koulutus auttaa ilman muuta silloin, kun tuotteen rakenne on puuta.
Kouluttautuminen puu- ja rakennustekniikan koulutusohjelmasta ja siitä puutekniikan suuntautumisvaihtoehdosta loivat pohjan sijoittumiselle leikki- ja liikuntavälineitä valmistavan yrityksen tuotekehitykseen. Siitä enemmän tämän blogisarjan seuraavassa osassa.